דאנק כזה לא בוצע אף פעם לפניו / מנחם לס

 

שופטי אליפות הדאנק מסתכלים על דאנק שלוקח בערך שתי שניות וצריכים לקבוע מנצח.

על מה הם מתבססים? על ה-"אוווו…" וה-"האאא…" של הצופים, על עיניהם שזה עתה ראו משהו, ועל מעמדם כ-"מומחים" עלאק.

על פי מה הם קובעים את דרגת הקושי של הדאנק? מה חשוב להם ביותר?

-גובה הניתור?

-האקרובטיקה?

-מקוריות הדאנק?

-השואו?

זוכרים את "ניפוח הנעל" של ההוא מהסלטיקס  ששכחתי את שמו? או הדאנק של סבלוס עם כיסוי העיניים (שהיו בו חורים קטנטנים)? איך קובעים את טיב הדאנק שכל מה שהיה (אפילו אם באמת בעיניים עצומות) היה כמה צעדים לסל והתרוממות קלה לדאנק פשוט?

היום היה לי יום חופש בגלל סערת הקרח והחלטתי לתת מבט נוסף בדאנק של אולדיפו כי אני עומד לתת אותו כעבודת מחקר שבועית לסטודנטים שלי שזה עתה סיימו  אצלי נושא  על "שימושי סינמטוגרפיה  במדידות ביומכניות". מדדתי את הדאנק שלו ולא האמנתי לממצא: מדדתי את הדאנק ב-FRAME-BY-FRAME מהניתור ועד הדאנק ולפי מדידתי הוא עשה סיבוב של 545 מעלות בדאנק שלו.

אנשים מתפעלים מדאנקים של 360 מעלות? הוא עשה דאנק של 545, פי 1.5 מה-360.

הוא לא קיבל מספיק קרדיט על הדאנק. אולי היה זה הדאנק הקשה מכולם!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
123 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
18 בפברואר 2015 4:22

לא 500 ולא 400.

אולדיפו עשה מה שעשה כל אחד שאי פעם עשה דאנק של 360 – "רימה".

בכל אחד מהדאנקים האלה אי פעם, הזווית של הרגליים בהמראה היא הרבה הרבההההה שונה מזווית הגוף העליון והכיוון שממנו מגיע השחקן לכיוון הדאנק.

הסיבוב האמיתי שאולדיפו עושה מבחינת ניתור הוא של בערך 300 מעלות.
אבל כאמור הוא לא שונה בזה מאף דאנקיסט בסיבוב לפניו או אחריו.

אפילו אני בצעירותי הייתי משתמש בטקטיקה הזאת.
לא שאי פעם התקרבתי ל 360, אבל אנשים חשבו שהייתי הרבה יותר קרוב ממה שבאמת הייתי…

ואגב, הילד הפנומן שהולך להשתלט על הליגה עוד 5 שנים בפוסט על הטריידים, חיקה את הדאנק של אולדיפו אתמול.
וגם הוא (כמו כל אחד אחר בהסטוריה – אני אמשיך לנדנד על זה) משתמש בטריק שעבד על מנחם ו"מרמה" עם הרגליים.

https://www.youtube.com/watch?v=VuDxP576glo

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 5:53
Reply to  דדי

הדאנק הזה נירשם רשמית כדאנק של 520 מעלות. זה היה יותר מ-520 מעלות.

דדי
דדי
18 בפברואר 2015 13:32
Reply to  מנחם לס

לא נרשם ולא נעליים. ככה בחרו לקרוא לו השדרים שתמיד מנסים להחמיא לדאנקים יותר ממשמגיע להם – זה חלק מהתפקיד שלהם, והשם נדבק.
זה לא קשור לאיזו אמת אובייקטיבית או למדידה כלשהיא…

Warrior
Warrior
19 בפברואר 2015 2:04
Reply to  דדי

+10

דדי
דדי
18 בפברואר 2015 4:23

* הילד שהדבקתי קליפ שלו בפוסט על הטריידים*

דובי
18 בפברואר 2015 4:26

די בראון מהסלטיקס סידר את הלשוניות של הנעליים לפני ההטבעה

דדי
דדי
18 בפברואר 2015 4:26

אפילו הגדול מכולם בהטבעה המושלמת שלו.
תעשו pause בהילוך החוזר ברגע שהוא ממש קופץ.
התוצאות עשויות להפתיע חלק מהאנשים…

https://www.youtube.com/watch?v=7QtljAdtwgQ

דובי
18 בפברואר 2015 4:54
Reply to  דדי

לא מספר המעלות של הסיבוב הופך את הדאנק הזה למושלם ויפה כל כך.
יש כאן כל כך הרבה מרכיבים שמצטרפים יחד להתעלות של כישרון ויכולת פיזית, שבזכותם וינס קרטר הוא המטביע הכי גדול שהיה.

דובי
18 בפברואר 2015 4:58
Reply to  דובי

מהמם. הוא עושה את הווינדמיל עם הסיבוב, ובאמת פחות משנה המעלות, ועושה הכל בכזאת קלילות וטבעיות שנראה שיכל להמשיך לעוד איזה שניים שלושה סיבובים פלוס בין הרגליים.
איזה דאנקר.

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 5:55
Reply to  דדי

דדי, עדיף שתדבר על משכורות וטריידים, דברים שיש לך מעט מושג בהם. אל תיכנס למים עמוקים מדי עבורך. אני אומר זאת בשיא העדינות כדי לא להעליב אותך. החלטתי שאני לא מעליב יותר אף אחד, אפילו לא את רבין שהופיע כאן כבר באיזה 100 שמות הזויים.

דובי
18 בפברואר 2015 6:28
Reply to  מנחם לס

חמש…
ארבע..
שלוש…
שתיים…

דדי
דדי
18 בפברואר 2015 13:33
Reply to  מנחם לס

מנחם, עדיף שתיקח מד זווית ליד אם קשה לך למדוד בעין…

איתי
איתי
18 בפברואר 2015 6:30

ראיתי הטבעות טובות יותר. גם לפי הרגליים וגם לפי הראש מדובר ב 360 מקסימום. לגבי הרישום של 520 – האמריקאים לא יודעים מה זה צעדים או משיכה אז גם לגבי זה הם לא ממש מקפידים והולכים על השואו יותר ….

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 6:55
Reply to  איתי

אבל אני יודע ובהזדמנות אלמד גם אותך!

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 6:44

אז נכון שאין כאן 720 ובכל זאת אני קורא לו : "שיר למעלות".

https://www.youtube.com/watch?v=Z840KrgBrPc

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
18 בפברואר 2015 14:26

וואו! מי זה?

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 14:45

אין לי מושג, הפציע, זהר, ונעלם ככוכב שביט עם 15 שניות של תהילה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 14:52

או קיי, מצאתי אותו

https://www.youtube.com/watch?v=67Z1SCgT850

עומר
עומר
18 בפברואר 2015 18:27

וואו איזה דאנק. הקטע פה זה מהירות הסיבוב, נראה כמו סביבון אנושי

k_700
k_700
18 בפברואר 2015 6:49

בעיה נוספת בדאנקים של אולאדיפו בתחרות ובעיקר בזה שמנחם שם זו האסתטיות בהגשה שלהם.

שימו לב לסוף הדאנק, חצי נפילה באוויר, מנח גוף לא טבעי לדאנק. פשוט לא נראה אסטתי.

כשיושב לך אבי האסטתיות של הדאנקים כשופט כמה מטרים ממך אתה כנראה לא תקבל ציון גבוה על זה.

בדיוק כמו מתעמל שנוחת לו יפה בתרגיל קרקע.

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 6:56
Reply to  k_700

או. עוד מומחה לאסתטיות פתאום הופיע לנו!

k_700
k_700
18 בפברואר 2015 6:58
Reply to  מנחם לס

תסתכל על הדאנק שנתת לי ותראה איך הוא מסיים אותו ליד הטבעת? אני לא רוצה להגיד משהו מוגזם אבל זה אפילו נראה "חצי פוקס" שהצליח לו בכלל.

אצל זאק לווין יקירך הדאנקים באים בקלות ובליטוש.
ניסיון ראשון, אסתטיות מירבית ופשוט קלות מרגיזה.

לא הייתי מזלזל במישוה כמו ד"ר ג'יי שלא היסס שנייה ונתן פעמיים 50 למי שכן הגיע לו.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 7:04
Reply to  מנחם לס

מנחם, זו באמת הטבעה גרועה, תציץ בקישור להטבעה ששמתי,
היא תגרום לך לשלוף את כל המחוגות והמד זוויות מהבוידעם.

וסתם שאלה אישית: איזה רבין אתה מתעב יותר ? את
הרבין שעושה לך טרור באתר או את ההוא
שקרא לשכמותך "נפולת של נמושות". סמיילי

k_700
k_700
18 בפברואר 2015 6:59
Reply to  k_700

לא*, שמע ישראל.

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 7:05
Reply to  k_700

ידש לי חדשות בשבילך,K! בהילוך חוזר ובציפייה יותר פורמלית ואובייקטיבית, הדאנק של אולדיפו היה יותר טוב מהדאנקים של זאק לוויין. ז"א שדפקו אותו כי הוא 'מזרחי'.

k_700
k_700
18 בפברואר 2015 7:09
Reply to  מנחם לס

מנחם, אישתך לקחה אותך אתמול לFifty Shades of Grey בקולנוע? נרדמת בשממון הזה ונדפק לך המוח??

איך יותר יפה מהדאנקים של לבין? בחיי אלוהים אפילו אמא של אולאדיפו לא ניסתה לצאת להגנתו.
דאנקים בינוניים שהציבו אותו במקום השני רק כי שני המתמודדים האחרים בקושי הצליחו להטביע(במקרה של הייווני הטיפש הוא אפילו לא הצליח להשיג הטבעה בסיבוב הראשון במקום ללכת על משהו קל בניסיון השלישי שהיה נותן לו יותר מ30 נקודות שזה הציון המינימאלי).

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 7:06

אני יותר בקטע של שפים גדולים:

https://www.youtube.com/watch?v=Q8b0XbtpFsA

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 7:12
Reply to  גיא

ל "שוקולד הלבן" מגיע יותר מקישור תמציתי…

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 7:31

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שווה סרטון יוטיוב?

דובי
18 בפברואר 2015 7:39
Reply to  גיא

תגיד לי…חמש דקות אני הולך להכין סנדוויצ'ים לילדים ואתה עוד פעם מתחיל להתחכם?

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 7:42
Reply to  גיא

ברגע זה שמטת את כל הרעיון של כתיבת פוסטים באתר…

והמשפט שגוי: "מילה אחת שווה אלף תמונות" – לפחות בעברית

"טריביוט" ביוטיוב לאניו מוריקנה (אהוב ליבנו) שווה יותר מקריאת
הביוגרפיה שלו ?

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 7:57

חס וחלילה.
בדיון אודות אסטטיקה, הוספתי מבט על מה, שלטעמי, אסטטי.
כמו שלפעמים פאנץ' של החמישייה הקאמרית, לא דורש גם קורות חיים.

ובמסגרת חוסר היכולת שלי להמנע מהפרטים הקטנים,
הקרדיט ל"תמונה שווה אלף מילים", שייך לאיוון טורגנייב
(אבות ובנים – 1862)

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 8:03

עוד אנטישמי, שיודע לכתוב.
היה ניהיליסט הרבה לפניי שניטשה התחיל לפקוד את הזונות.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 8:11

כזה היה, אין גרוע מליברל אנטישמי.
והספר "ז'יד" הוא התסריט לסרטון שועד מתיישבי השומרון הפיצו לאחרונה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 8:23

מה הסיכוי שהסרטון שלהם יוקרן בסינמטק ? (יש לי מנוי)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
18 בפברואר 2015 14:31
Reply to  גיא

איזה מלך!

יותר מג'יק ממג'יק

Yavor
Yavor
18 בפברואר 2015 7:06

מל

מי לימד אותך גאומטריה?!?
האיש עושה 270 מעלות ומטביע אחורה. לא אומר שזה קל, אבל איפה זה ואיפה 545 (בטח התכוונת ל-540 שזה סיבוב וחצי)?!?!

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 7:28
Reply to  Yavor

מה זה סיבוב וחצי אם לא 540 מעלות?

Yavor
Yavor
18 בפברואר 2015 7:39
Reply to  מנחם לס

רשמת 545, לא 540

אפלטון
אפלטון
18 בפברואר 2015 7:47
Reply to  מנחם לס

מנחם הפעם אני נאלץ להסכים עם עוכרי ישראל.
הוא מתחיל את הניתור עם הגב ומסיים בקושי 360 מעלות כשהוא כבר בירידה טוטאלית ורק עם קצות האצבעות מצליח לדחוק את הכדור.
לא מרשים בכלל.
דווקא בזכות התחרות ראיתי שוב פעם דאנקים של ד"ר ג'יי שהיה מסיים את הדאנק בירידה מטה אחרי שבילה כמה שניות טובות מעל הטבעת. אלו היו דאנקים.
חבל שניק ג'ונסון הארנבת לא השתתף. הוא היה נותן פייט רציני ללווין

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 7:45

תגידו, מה נסגר איתכם ? המורה שלכם לגאומטריה תכננה את
גשר המכביה ? אולדיפו לא משלים אפילו סיבוב ! אולי יש פה 360.

יונתן שגב
יונתן שגב
18 בפברואר 2015 8:03

1+

Berch
Berch
18 בפברואר 2015 7:50

מה הויכוח בכלל…. הם מודדים שם בשיטה האימפריאלית…
545=370 בשיטה המטרית

Mbk
Mbk
18 בפברואר 2015 8:06
Reply to  Berch

הם מודדים בשיטה של אלון מזרחי שעשה שינוי של 360 מעלות

צביקה
צביקה
18 בפברואר 2015 9:19
Reply to  Mbk

+1

Berch
Berch
18 בפברואר 2015 11:03
Reply to  Mbk

++

דובי
18 בפברואר 2015 8:19

גיא מותק, אם אתה רוצה לתרום לדיון תביא לנו משהו מעניין על אסתטיקה

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 8:31
Reply to  דובי

לי אין משהו מעניין לומר על אסטטיקה.
אבל ברוך שפינוזה אמר אודות אסטטיקה:
"תשוקה הנובעת משמחה חזקה יותר מזו הנובעת מעצבות."

ואודות דאנקים:
"אם היינו שואלים את האבן העפה האם בחרה לעוף קרוב לוודאי שהייתה משיבה בחיוב."

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 8:36
Reply to  גיא

לא מסכים עם שפינוזה, הרוב המוחלט של יצירות העולם לאורך
ההיסטוריה נבע מעצבות, אפילו הכדורסל הומצא כי היה "משעמם"
ב "פוסט סיזן" , כל הפילוסופיה האקזיסטנציאליסיטית בנויה על
החשיבה הזו.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 8:49

שפינוזה חי 200 שנה לפני שהפציעה הפילוסופיה האקזיסטנציאליסיטית.
אני חושב שגם הפילוסופייה של שפינוזה עצמו מגיע ממקום של עצבות, לאור העבר שלו, ומלחמתו המתמשכת נגד הממסד הדתי כל ימי חייו.

"חופשי אני קורא לאדם, המודרך אך ורק על ידי תבונתו."

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 8:51
Reply to  גיא

והיצירה, במחצית השנייה של המאה ה-20 ,נבעה בעיקר מסמים ואלכוהול…

דובי
18 בפברואר 2015 9:04
Reply to  גיא

כשאתה אומר את זה ככה זה ממש נשמע כמו בעיה

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 9:05
Reply to  גיא

שפינוזה יותר מידי אנליטי (אתיקה), הוא דורש מהאדם דברים
בלתי אפשריים, "אך ורק על ידי תבונתו", אין דבר כזה !
וברגע שיהיה, מושג כמו "אהבה"לא יהיה קיים, כי אין באהבה
שום דבר לוגי.

אפשר לומר שהוא ה דריל מורי של הפילוסופיה.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 10:06
Reply to  גיא

אני מעדיף לשפוט את שפינוזה בהקשר הרחב של התקופה בה חי. שפינוזה היה מורד אמיתי שהלך נגד הכתבת הדת (הקתולית, הפרוטסטנטית והיהודית), ולמעשה, היה היהודי החילוני הראשון.

אני ללא ספק מסכים שאנחנו לא חיים בשחור ולבן בלבד, וייצור תבוני ללא רגשות יש רק במסע בין כוכבים (we are the borg, resistance is futile)

אבל לדרוש מהאנושות לחשוב, ולא לנהוג רק לפי איך שאלוהים והחברה דורשים,
זו דרישה אמיצה לכל תקופה, על אחת כמה וכמה במאה ה-17.

אם יוסטון זוכים השנה באליפות, זה אומר ששפינוזה צדק?!…

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 10:09
Reply to  גיא

עדיף שניתן לקונפוציוס להכריע

https://www.youtube.com/watch?v=-2gJamguN04

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 10:49
Reply to  גיא

קודם כל האקזיסטנציאליזם חי הרבה לפני
שפינונזה וגם לפניי קירקגור, הקדימו אותם למשל
גילגמש בנדודיו אחר חיי נצח, וקהלת (למעט המשפט האחרון
בספר שללא ספק "הולחם"),הוא גם לא היהודי החילוני הראשון,
הקדים אותו אלישע בן אבויה
("האחר" שקיצץ בנטיעות) ולך תדע מי הקדים אותו.
אך קטונתי מלהוריד מתרומתו של שפינוזה לפילוסופיה
שהתבטאה לפי דעתי יותר מכל בגישה אחרת, רציונלית
עד כדי פנאטיות לחיים.

יוסטון ומורי לא יזכו באליפות, בפלייאוף עננים כבדים מכסים את
קשת ה3 ואין לו אופציות חלופיות, אגב אני מאוד בעד אנליטיקס
אך לא מובן לי למה על כל זה מופקד מקהייל, למה לא ללכת עד
הסוף ולהביא גאון גאומטרי, שבאמת מבין בזוויות ויודע לכל הפחות
מה זו הטבעה של 360…

והאם העובדה שמורי לא זכה עד עכשיו באליפות מוכיחה ששפינוזה
טעה ? לא.

בכל מקרה, כמו מונטי פייתון,
אף פעם לא הבנתי למה בקנבאואר פותח ב11 של גרמניה…

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 11:04
Reply to  גיא

חילוני לא כופר ביהדותו, הוא פשוט לא נותן לאחרים להגדיר לו את אלוהיו.
(הבדל מהותי בין אלישע בן אבויה לבין שפינוזה)

ממליץ בחום לקרוא את "גילגמש המלך" של רוברט סילברברג.
(בארץ, סילברברג ידוע יותר על תרומתו למדע הבידיוני, אבל אוצר ספרי ההיסטוריה שכתב הוא יוצא דופן)

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 11:20
Reply to  גיא

פה אנחנו כבר נכנסים לפרשנויות:
מה זה חילוני ?
נתן או לא נתן שיגדירו לו ?

לא ברורה לי הקביעה "חילוני לא כופר ביהדותו", וגם הקביעה
"הוא פשוט לא נותן…"

תודה על ההמלצה, ננסה בהזדמנות.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 12:14
Reply to  גיא

השפה העברית לוקה בחסר בכל הנוגע ליכולת לתאר בן אדם מאמין שאינו דתי. או במילים אחרות – חילוני. Secularism, Agnosticis.
אין למילים הללו תרגום אמיתי לעברית, ובתרבות הישראלית כמעט ואין דיון על מהותן.
(עבור הפוליטיקאים בארצנו הקטנטונת, הפרדת דת ומדינה, זה כמו חומר רדיואקטיבי)

מה שניסיתי לומר הוא שאלישע בן אבויה כפר באמונתו, (מסופר שלפני שנפטר, חזר בתשובה)
להבדיל משפינוזה, שלא כפר בקיומו של אלוהים אחד – הוא נתן פרשנות משלו ליהדות בפרט ולמונוטאיזים בכלל.

או במילים אחרות – לשפינוזה לא הייתה בעייה לאכול צ'יזבורגר, בגלל שהוא לא קיבל את הפרשנות הטוענת שיש איסור שכזה.
לאלישע בן אבויה לא הייתה בעייה לאכול צ'יזבורגר, בגלל שבשלב מסויים הוא שלל את קיומו של אל אחד, ולכן הרעיון של האיסור בטל מיסודו.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 12:28
Reply to  גיא

זו לא רק בעיה של העברית, זוהי בעיה כללית בפילוסופיה של הלשון
והשפה (שוב ויטגנשטיין).

אגנוסטיקן לא בהכרח מאמין, הוא יותר "לא יודע"

לא מסכים, שפינוזה הפנתאיסט בפירוש כפר ברעיון של אל אחד טראנסצנדנטי מעל הטבע,

אפלטון
אפלטון
18 בפברואר 2015 12:33
Reply to  גיא

ועכשיו שאלה לפילוסופים- אתאיסט יהודי זה סתירה?

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 12:42
Reply to  גיא

תלוי איך מסתכלים על כך : תרבותית, אמונית, גנטית, גיאוגרפית וכ"ו

העניין עם פרשנות הלשון מאוד קריטי

מה אומר אפלטון ?

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 13:09
Reply to  גיא

שוב, הכל שאלה של פרשנות. "הכל אלוהים" שונה מהותית מ-"אין אלוהים". ה"הכל אלוהים" של שפינוזה מבטל לחלוטין את הממסד הדתי, אך לא כופר באמונה עצמה.
אני לא חושב ששפינוזה תפס את עצמו כלא יהודי על אף תפיסותיו בסוגיות הרצון החופשי והחירות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 13:23
Reply to  גיא

גיא, למה העובדה ששפינוזה מאמין ב" הכל אלוהים" הופכת אותו
לחילוני הראשון על פניו של בן אבויה שלו "אין אלוהים", ולכן גם
אין לו קיום מצוות, ולכן אין בו קודש, ואם אין בו קודש, אז יש בו חול,
ממנו נובעת הנגזרת, חילוני.

אפלטון
אפלטון
18 בפברואר 2015 13:02

אפלטון היה סותר את עצמו שוב ושוב עד שהיה מתיישב ואומר "אתה יודע מה? תהיה מה שבא לך יא חתיכת קקה".
ככה לפחות אני מדמיין אותו.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 13:31
Reply to  אפלטון

כשאתה מתאר אותו ככה אני מדמיין אותו בין כל אספסוף
הרוצחים במערה שלו…

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 13:43
Reply to  אפלטון

סוקרטס, לא?

תiמר
תiמר
18 בפברואר 2015 16:05
Reply to  אפלטון

פשוט מאוד: מי שלא מאמין בתנך הוא לא יהודי.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
19 בפברואר 2015 11:35
Reply to  אפלטון

יש לנו מג"ד חדש, רוקי, פעם ראשונה שלו, נראה לי קוראים לו
פלג או פלד, אבל בחור טוב, חברמן, יצא לי להיות איתו קצת
במסל"צים.

עובר אורח
עובר אורח
19 בפברואר 2015 11:46
Reply to  אפלטון

בדיוק סיימתי אימון סגל בשבוע האחרון, ולא התרשמתי… אבל מה אני מבין, אני חי"רניק

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
19 בפברואר 2015 12:01
Reply to  אפלטון

איך אומר סופרמן מהאפסנאות של החמישיה הקאמרית:

"תן לו צ'אנס, הוא עוד גור"

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 13:40

את התשובה נתת כבר לאפלטון:
"תלוי איך מסתכלים על כך : תרבותית, אמונית, גנטית, גיאוגרפית וכ"ו
העניין עם פרשנות הלשון מאוד קריטי".

הפרשנות שלי היא, שאם אלישע בן אבויה הגדיר את עצמו כלא יהודי, אז הוא לא יהודי. ואם שפינוזה הגדיר עצמו כיהודי – אז הוא יהודי.
קיום מצוות, קודש, חול – רק נסיון לקבוע כללים מי כן ומי לא.
לטעמי הכללים לא משנים בכלל, משנה רק האמונה של הפרט.

סביר להניח שיש מי שחלק על הגדרות הקהילות היהודיות ל"מי הוא יהודי" עוד לפני שפינוזה, ולכן עונה על ההגדרתי לחילוני.
הוא יאלץ לסלוח לי על שמסרתי את התואר לברוך…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 14:05
Reply to  גיא

הלוואי היינו יכולים לשבת על הפלפול הזה באיזו טברנה יוונית,
למה אתה גורם לי לרצות לנפץ כמה צלחות. סמיילי

את התשובה שעניתי לאפלטון עניתי לשאלה של… אפלטון

70 פנים לתורה, זה נכון, אך יש עיקר אחד שהוא
לא נתון למחלוקת:

"שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד" והוא מעל הטבע, אין שום
דבר בטבע בעל תודעה שיכול למסור לך את "תורת סיני",
לא עץ , לא אבן לא גלקסיה ולא חייזרים (אלא אם כן…)

ברגע שאתה מערער על העיקר הזה, היהדות כבר לא יהדות אמונית
אלא יותר אינדיאנית (שהם סבבה ואחלה)
איך אפשר להאמין שמישהו מסר לך כתורה מסיני כשאין שום דבר
בטבע שיכול היה למסור לך אותה?, משמע כפירה !

אבל עזוב, רוצה הוכחה שאין אלוהים ?

עכשיו גיליתי שדחו את הגמר גביע בין הפועל ירושלים
למכבי תל אביב בכדורסל ליום ראשון,
נדפק לי הדייט עם הנסיכה הירושלמית שלי למה
אני ביום ראשון בצאלים לשבוע אימון טנקים גדודיי
אחרי שזימברו אותנו עם צוק איתן, יותר הוכחה מזה ?
וואלה אני מסוגל מרוב עצבים באמצע האימון
לדפוק חץ 12 בכינון ישיר בתוך
הארנה על כל יושביה ביציעים הצהובים כחולים.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 14:08
Reply to  גיא

לעיתים תכופות המרשתת מלאה שירשורים אינסופיים של התנצחויות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון,
היה תענוג להעביר את חציו הראשון של היום בדיון ענייני
(אם כי כבר מזמן לא קשור להופס…)
שהפך בוקר שגרתי של פוטושופ לקצת יותר מעניין ונחמד.
תודה.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 14:15
Reply to  גיא

תנחומי הכנים,
אני זוכר שצו מילואים מנע ממני לראות את ניל יאנג ב-95.
כבר היה לי כרטיס להופעה שלו ושל פרל ג'ם בבריכת הסולטאן,
במקום ניל יאנג זכיתי לחודש של כיף בהר עיבל…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 14:21
Reply to  גיא

תודה, ההודעה נמסרה למשפחות.
היה תענוג, נתראה בפוסט אופטימי יותר.

עדיין פה
עדיין פה
18 בפברואר 2015 14:37
Reply to  גיא

דיון מעניין! חבל שרק עכשיו הגעתי. בעיקר מעניינת ההשתקפות של המושגים בשפה, ובאמת נזרקו מלא מושגים לאוויר ההופס: חילון, סקולריזם, אפיקורוס, אתאיסט, אגנוסטי ואפשר גם להוסיף מינוּת וכפירה… גודש של הַמְשׂגה שרק מסבך את המרקם הסבוך גם ככה. צודק, כהרגלו, גיא שמצביע על המתח הייחודי שקיים בעברית, לשון הקודש, כשהיא ממשיגה אי-קדושה. צריך להבחין בין מושגים שבאים מתוך הדת: חילון (הרי חול היא קטגוריה דתית!) ואפיקורוס, שזהו מושג שבו מתארת הדת את הכופר, לעומת אתאיסט, המושג שבו מתאר הכופר את עצמו. המושגים אתאיסט ואגנוסטי מכילים בתוכם יסוד של שלילה וכמו מאששים את ביקורת החילון שגורסת שהמרחב הסקולרי מגדיר את עצמו רק ביחס לדת, כלומר הוא לא חופשי כ"כ כמו שהוא חושב.
צריך גם להבהיר את ההיררכיה בין האגנוסטי לאתאיסט: האתאיסט מפגין דעה אמיצה, שוללת (אך, כאמור, לא חופשית), ואילו האגנוסטי יושב על הגדר, הוא "לא יודע", או שהוא כופר באפשרות "לדעת". עמדה פחות אמיצה, לדעתי.
ומה עם שפינוזה – וניטשה! איך הוא לא הוזכר? – לפי דעתי הגדרתם כחילוני בעייתית. שפינוזה לא כופר באלוהות, אדרבה, הוא מזהה אותה בכול. אם זה היה תלוי ברבנים, שהחרימו אותו, אז שפינוזה היה מוגדר כאפיקורוס, כופר בעיקר, אבל מסופקני אם הוא היה מגדיר את עצמו כחילוני או אתאיסט.
אצל ניטשה זה עוד יותר מורכב. הבחור פיתח יחסים אדיפליים עם האלוהים, הוא ביקש להרוג אותו, לא? הוא ראה בעצמו מן בן אלוהים, גלגול של ישו. תסלחו לי אם עשיתי סלט, אבל זה רק כדי להבהיר נקודה: ניטשה לא היה מגדיר את עצמו כחילוני. העולם שלו מלא אלים. וכך גם העולם של אפיקורוס, ההוא מיוון, רק שאצלו האלים אדישים ולא מתעניינים בבני אדם ובסיבובים באוויר של אולדיפו (בערך 340, אם תשאלו אותי).

אפלטון
אפלטון
18 בפברואר 2015 14:56
Reply to  גיא

טוב בואו נסגור את הדיון הזה בכך שאפלטון היה אגנוסטי, ניטשה אתאיסט ושפינוזה חילוני.
זה הבעיה עם פילוסופים ומדענים, מדברים שעות, מסתובבים סביב הזנב של עצמם ואז משאירים את המאמינים לריב אחד עם השני מי צודק.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 15:26
Reply to  גיא

עדיין פה, כמה נק' :

1."לא יודע" זו העמדה הכי אמיצה שיש, תראה כמה מלל אנחנו שופכים
במקום פשוט להודות שאנחנו "לא יודעים", האגו לא מאפשר לנו.
אם יש משהו שחסר בכל הדתות הכתות והפילוסופיות זה "לא יודע",
תמיד יש להם תשובה להכול.

2.ניטשה היה מתוסבך ברעיונות שלו שבכלל לא היו מקוריים, את
רעיון מות האלוהים הוא שאל נדמה לי מהמשורר היינריך היינה.
מכנים את ניטשה פילוסוף – משורר, אך האמת שהוא יותר היה
"קופירייטר", לא היה חשוב לו כל כך אם ברעיונות שלו היה
מן האמת אלא, יותר איך הם נשמעים כסלוגנים קליטים.
עאלק נביא הניהיליזם, אלמלא הזונות הוא היה מת בתול,
שבור לב מאהבה אחת ובודדה, הכי ההפך מ "על אדם".
בקיצור הוא לא חי את הפילוסופיה שלו בניגוד לשפינוזה.

עגל
עגל
18 בפברואר 2015 17:58
Reply to  גיא

רק עכשיו קראתי את ההתכתבות של גיא, הבן השחור וסתם אחד. מעניין. דווקא אצל המדענים בדרך כלל אין דיונים כאלה, הם מעדיפים לחשב משהו מאשר לדבר עליו.

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 18:43
Reply to  גיא

מעניין כיצד ההרגשה שלי על "יהודי" השתנתה עם השנים. ככל שאני מתקרב יותר לסוף אני מרגיש יותר "יהודי", WHATEVER IT MEANS. אני גם מאמין יותר שיש אלוהים – WHATEVER IT MEANS. הרי משהו היה צריך להתחיל את הכל. אבל גם את 'המישהו' משהו אחר צריך היה לברוא.
אז אני מעדיף לקחת את הזקנה הערב לסטייק טוב, ולחשוב רק על הלייקרס המסכנים במקום על מהות היקום.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 18:57
Reply to  גיא

מנחם, אתה יהודי יקר, ואתה בכלל לא מתקרב לסוף, להפך,
אתה עוד תקבור את כולנו ואת שמעון פרס…

עובר אורח
עובר אורח
19 בפברואר 2015 9:24
Reply to  גיא

חחח… בן שחור – נראה לי שאתה בגדוד 363

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
19 בפברואר 2015 9:48
Reply to  גיא

אתה מ 363 ?

עובר אורח
עובר אורח
19 בפברואר 2015 11:25
Reply to  גיא

מהחרמ"ש

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 17:03

והרבה מהיצירות הקלאסיות (במוסיקה וכתיבה) נעשו במצב של שכרות!

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 10:31
Reply to  דובי

ולבקשתו של דובי, מצאתי משהו מעניין על אסתטיקה
(צעד וחצי אמיתי!)

https://www.youtube.com/watch?v=iV2ViNJFZC8

דובי
18 בפברואר 2015 14:28
Reply to  גיא

המשרד להליכות מטופשות…??
למען השם ישתבח בנאדם… יכולת להתאמץ יותר

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 14:39
Reply to  דובי

חשבתי במקור להביא כדוגמא לאסתטיקה וספורט את
"בוגי ווגי של נצחון" של מונדריאן, אבל בחרתי ללכת על קלסיקה.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 14:43
Reply to  גיא

ההשראה לציור של מונדריאן:

https://www.youtube.com/watch?v=fWDfxgngrNc

דובי
18 בפברואר 2015 14:47
Reply to  גיא

גם אם זאת קלאסיקה, מה הקשר?

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 14:58
Reply to  גיא

גו'ן קליז הקומדיה הפיזית באה באותה קלות שלוינס קארטר קל להטביע, וגם באותה רמת כישרון.
מונדריאן מתקשר לדיון אודות דת, היות והוא תפס את האומנות כסוג של אלוהות (נרקסיזים אצל אומנים, מפתיע…) וקבע חוקים ברורים ונוקשים להגדרה משלו למושג "אסתטיות".

דובי
18 בפברואר 2015 18:29
Reply to  גיא

קצת מאולץ. .. אבל עובר

אחד העם
אחד העם
18 בפברואר 2015 9:17

אני ראיתי שלושת רבעי סיבוב ולא הבנתי על מה המהומה.

צביקה
צביקה
18 בפברואר 2015 9:21

יותר 340….
ולעומת הדאנקים הקלילים ומלאי החן והמעוף של זאק, זה בכלל לא תחרות.

עגל
עגל
18 בפברואר 2015 12:26

אני מציע לכולם להסתכל על האגן – כך רואים בערך 380-390 מעלות של סיבוב.

אנדרדוג
אנדרדוג
18 בפברואר 2015 12:45

מנחם בשביל 540 הוא היה צריך לסיים עם הפנים לסל. הוא עשה 360 והטביע אחורה. קשה מאוד, אבל הגוף עשה בדיוק סיבוב אחד

אנדרדוג
אנדרדוג
18 בפברואר 2015 12:47

אגב הילד שעושה "720" באחד הלינקים למעלה, עושה 540 (משוגע בפני עצמו)…
מסתבר שבאמריקה לא נותנים לעובדות לבלבל אותם

עגל
עגל
18 בפברואר 2015 17:56
Reply to  אנדרדוג

אצלי התגובה לדאנק של אולדיפו היא לא מקנאה, בעיקר מסקרנות. מעניין למדוד את התנועה שלו ולראות בכמה הגוף מתפתל ואיך התנע הזויתי נשמר.
שמעתי הרצאה שלמה איך חתול, כשמפילים אותו, מסתובב באויר ונוחת על הרגליים בלי לשבור את שימור התנע הזויתי. לעניין זה אולדיפו=חתול.

גיא
גיא
18 בפברואר 2015 18:17
Reply to  עגל

לא חסר לו זנב?!

עגל
עגל
18 בפברואר 2015 19:52
Reply to  גיא

כן, זה המרכיב החשוב ביותר . . .
חוץ מזה שמי שמטביע גורם לעצמו להסתובב על ידי דחיפת הרצפה בעוד שהחתול, אחרי שכבר נמצא באויר, לא יכול לדחוף שום דבר ויש לו רק את זנבו.

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 17:09

האמת יוצאת מכל התגובות: קנאה. לא פחות ולא יותר. קנאה על שילד אמריקאי עושה מה ששגיא, עידו, גיא, טל, נפתלי, מיכאל, נתן, אברהם, יצחק, ויעקב לעולם לא יוכלו לעשות. ואפשר לזרוק גם את ניב, יואב, אלחנן, יונתן, וליאור.
קנאים!

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 17:11

רק שתדעו שהדאנק שלו ניכנס לספרי הנבא כדאנק של 540 מעלות! (אתם יכולים לקרקר כמה שתרצו ולא יעזור לכם: השיא החדש של דאנק בסיבוב הוא 540 מעלות של אולדיפו!

איתי
איתי
18 בפברואר 2015 18:20

הקטע של הבחור שמטביע הוא פשוט מטורף – שנים לא ראיתי מישהו עם מעלית כזאת שרק עולה ועולה הדאנקים שלו פשוט מרהיבים . שנים לא ראיתי כזה דבר תודה !!

עדיין פה
עדיין פה
18 בפברואר 2015 19:24

לבן השחור גלוח הראש וכו', אני עונה לך כאן כי הממשק המעצבן לא מאפשר לי לענות ישירות לתגובה היפה שלך. 1. נקיטת עמדה (אתאיזם) נראית לי תמיד יותר נועזת מישיבה על הגדר (אגנוסטיות). למשל, אני מעדיף את המצע ההזוי, השקרי והמטופש של הבית היהודי על האין-מצע של הליכוד. 2. בחייך.
עגל, מי זה סתם אחד?

עגל
עגל
18 בפברואר 2015 19:54

כנראה שהתבלבלתי בינך לבין "סתם אחד", שגם מגיב כאן. חכם כזה, חשוד כעופר שלח/מלינאק/ערן סורוקה . . .

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 19:35

עדיין פה :

1. בחרת דוגמה די קלה וקצת דמגוגית במיוחד בתקופת הבחירות.
2. התכוונתי לכל מילה לגבי ניטשה, הוא טוב לטינאייג'רים. חובת
ההוכחה היא עלייך…

תרגיש חופשי, הפוסט גם ככה גוסס, מחר בבוקר הוא
"ישחה עם הדגים", להפך, רק נעיר אותו לחיים.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 19:52

הסיבה שאתה אוהב את המצע של הבית היהודי על פני הליכוד,
היא משום שהם כביכול פותחים את הקלפים על השולחן בניגוד
לליכוד האמורפי, זו הקבלה לא נכונה בלשון המעטה, לאגנוסטיקן
אין מה להסתיר והוא לא מנסה להסתיר כלום, להפך הוא חושף את
"בורותו" ברבים.

עדיין פה
עדיין פה
18 בפברואר 2015 21:25

בן שחור וכו', יש משהו משחרר בשחרור הגיגים בשקל בדמדומי פוסט שאיש כבר לא קורא…
בנוגע לניטשה, מניסיוני הלא-מאוד-גדול, צריך לקרוא אותו בזהירות ומתוך תשומת לב אינסופית לאינטר-טקסטואליות. כשהוא כותב הוא בעצם מתכתב עם כל המחשבה המערבית שקדמה לו (ושתבוא אחריו). היינה, נכון, אבל גם הגל, קנאט, מרטין לותר, פאולוס, אפלטון… ככל שאדם מכיר יותר, משכיל יותר, כך הטקסטים של ניטשה מקבלים יתר עומק ויתר צורה.
דיברת, למשל, על מות האלוהים שלו. ברור שרעיון מות האלוהים הופיע ושב והופיע לפני שניטשה ניכס אותו לעצמו. אדרבה, הרעיון הזה עומד בבסיס התיאולוגיה של הנצרות! ישוע הוא האלוהים שנעשה בשר ודם, בן האלמוות שהיה לבן תמותה ומת על הצלב. הוא האלוהים המת! כמובן שהנוצרים גם הם לא היו מקוריים במיוחד. ראה למשל מותו של האל פאן, או מותו של בעל ושל תמוז. ניטשה לוקח את הגרעין התיאולוגי הזה ומפתח אותו. שים לב, בן שחור וכו', יש כאן משחק אינטרטקסטואלי מתוחכם מאוד, מכניקה עדינה מאוד. מדימוי אלגורי לייסורי הנוצרי (ישוע, שהוא התבונה, הדבר, הלוגוס, מת על הצלב, והוא יקום לתחייה – בעבור המאמין – רק בעזרת כוח האמונה) הופך מות האלוהים, אצל ניטשה, לרגע מגדיר של המודרניות, ביטוי-על לרוח הזמן, הצייטגייסט, ביטוי שנועז ומדויק ממנו קשה למצוא.
טוב לטינאייג'רים? אולי. קראתי ניטשה אז. אהבתי בלי להבין יותר מדי. גם היום אני לא חושב שאני מבין יותר מדי, אבל אני ממשיך לקרוא. הוא עדיין רלבנטי בשבילי.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 21:38

שאלה: האם אתה חושב שניטשה חי את הפילוסופיה שלו ?
ובמה זה התבטא ? מלבד עקרון "בדידות האדם התבוני"
שיותר נכפה עליו עקב מצבו הנפשי – פיזי, מאשר נבע מבחירה.

עדיין פה
עדיין פה
18 בפברואר 2015 21:59

1. לא בטוח שלניטשה הייתה פילוסופיה, היינו משנה סדורה, "שיטה לחיים". 2. בכלל לא בקיא בביוגרפיה שלו ולא רואה איך זה רלבנטי. אותי תמיד מעניין רק הטקסט.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
18 בפברואר 2015 22:26

1. כשאתה כותב לא הייתה לו פילוסופיה, משנה סדורה, שיטה לחיים,
אתה בעצם אומר שהיו לו רק מילים ללא כלים, מוץ ברוח, אם אני אכתוב עכשיו "העל אדם הוא דבר שיש להתגבר עליו, מציג אני לפניכם את העל -על אדם" הרי שלא אמרתי כלום על איך מגיעים למצב זה, ו
מהו בכלל המצב המסתורי הזה, "נאה דורש נאה מקיים"
זה נחמד בתור השראה, אך השראה היא כמו שציינתי ל טינאייג'רים
כי מגיע השלב שבו על האדם ליישם ולהפוך ל"על אדם" וכאן אתה
מגלה חלל עמוק, וחסר לך איזה "מורה נבוכים" פרקטי.
אז ברור שיש את הטענה שעל האדם להגיע למצב זה בכוחות עצמו
אך אם כך, מדוע שאבחר להאמין דווקא למר ניטשה, הוא יספר לי
על "הרצון לעוצמה" שלי ? ואם היסוד הזה הוא הבסיסי ביותר באדם
יותר מהרצון לחיות ולהתקיים, מדוע אין זה יוצא לפועל ואנחנו צריכים
אותו שיחלץ אותנו מאפסותנו, שהרי אם הרצון הזה היה כל כך חזק
היינו משתחררים מכבליי החברה והדת בעצמנו אנו.

2. ניטשה היה מאוד רחוק ממודל העל אדם שהוא הטיף לו, אני לא
יודע מה איתך, בעיניי, דוגמא אישית של פילוסוף שמוציא את
דבריו מן הספרים אל הפועל והמציאות מעניקה לו נופך של אמינות.

Yinon Yavor
Yinon Yavor
18 בפברואר 2015 22:51

אם כבר אסתטיקה בספורט, זו דוגמה טובה:

https://www.youtube.com/watch?v=BnAve86V5EQ

עדיין פה
עדיין פה
18 בפברואר 2015 23:37

בן שחור וכו', אני עונה לך בדחילו ורחימו כי זה לא התחום שלי. אני לא פילוסוף, אני חוקר מקרא, מתעסק עם טקסטים עתיקים. אני מבין את הטענה שלך ומזדהה איתה. מי לא מחפש מורה נבוכים? מי לא נבוך מהחיים? כשניטשה הגה את ה"על-אדם" שלו הוא צייר לעצמו, כך נראה לי, אדם חופשי מהעכבות, מהנוירוזות, שנכפו עליו אחרי שנים של דת ופוריטניות מינית, כלומר המושג הזה הוא עוד נדבך בחשבון הארוך שיש לניטשה עם היודאו-נצרות. יכול להיות שבעידן שלנו, הפוסט-פסיכואנליטי, המושג הזה נראה מיושן. מה עם פסיכולוגיה, אתה קורא? קראת פרויד? אני בטוח שתמצא בו עניין רב, הוא בהחלט מורה נבוכים הרבה יותר אפקטיבי מניטשה. רק אל תשאל אותי אם הוא קיים את מה שהוא דרש. אני לא יודע.
ועוד – מוץ ברוח? למה? זה טקסט נהדר, עמוק, מורכב, חופשי, וירטואוזי. כשאני ניגש לטקסט אני מבקש לנתק אותו לרגע מהקונטקסט ולהבין אותו מתוך עצמו, כטקסט. כלומר, לפענח את הלשון הפנימית שלו, את מערכת המושגים שהוא מעמיד, את היחסים שלו עם טקסטים אחרים. גם ללא שיטה סדורה, אני חושב שניטשה הצליח לנסח באופן עילאי את הרגע המכריע הזה של אובדן הערכים, של שקיעת הדת, על סף המודרניות. הוא נפטר בקלילות מהבוץ הרומנטי שבו מבוססים בני זמנו, הוא מתגבר על ההשפעה המכשפת-כמעט של וגנר, הוא מתפלמס עם אנטישמיות, עם לאומיות, עם דת, עם צביעות ופוריטניות. מהטקסט שלו ניבטת רוח חופשית באמת. הכתבים שלו – בעיקר בתרגומים לאנגלית, התרגומים לעברית מסורבלים ומיושנים – דווקא בחוסר ישירות שלהם, באופן שבו הם מדברים בו-זמנית בכמה משלבים, ברב-משמעות שלהם, תמיד עשו עלי רושם רב.

גיא
גיא
19 בפברואר 2015 5:17

עמדה מנומקת להפליא.
יש לי את הרושם שאתה תסכים שכאשר אנחנו מפרשים טקסט כלשהו, חובה לבחון את הטקסט מול הזמן והמקום בו הוא נכתב.
הנסיבות מציגות את הטקסטים של ניטשה, ועל אחת כמה וכמה את הטקסטים של שפינוזה, באור שונה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
19 בפברואר 2015 7:57
Reply to  גיא

באמת כתיבה מופלאה ופיוטית, לא פלא, חוקר מקרא,
"עדיין פה" מצטער שנעלמתי לך ולא הגבתי בזמן שאתה
היית… עדיין פה. סמיילי

העל אדם של ניטשה ובכלל פילוסופים מטרתם להתעלות
מעל הזמן, המקום, ו ה"צייטגייסט". אפשר כמובן מצד שני
להגיד ש "אמת" היא משתנה, דינמית, דבר חי עם דופק
ופעימות התואמות את התקופה והמרחב בהן הן נמצאות,
אך אם הן תואמות את רוח התקופה והמקום הרי שאין הן
"מקדימות את זמנן".

קרוא קראתי ניטשה ככל נער מתבגר, וכבר אז דבריו נראו לי
כססמאות קלושות, אם הבנתי את ניטשה נכון, הרי שעלי
להתנער משכמותו.

מיקו
מיקו
19 בפברואר 2015 12:32

ניטשה המתוק, המשוגע, המלא סתירות עצמיות כרימון. הוא היה השחצן שבפילוסופים וגם הצנוע שבהם.

עד כמה שאני מבין ניטשה לא החזיק הרבה מפילוסופיה שמנסה להתעלות מעל הזמן והמרחב. הוא כפר באמת אפריורית וטרנסצנדנטית.
ההתעלות שהוא מדבר עליה היא תמיד התעלות עצמית. האמת שהוא מדבר עליה היא תמיד אמת זמנית, ציון דרך במסע שלא נגמר.

ולכן גם פילוסופיה לפי ניטשה היא תמיד אישית, והמטרה העיקרית של כתביו לדעתי היא לפתות לעורר ולנסוך השראה על אחרים לצאת למסע האישי שלהם. והאמצעי העיקרי שלו הוא לשתף בנסיוננות ההתעלות וההתגברות שלו, הצלחות וכשלונות כאחד.

עומר
עומר
19 בפברואר 2015 15:34

אני מרגיש כל כך חסר השכלה בזמן שאני קורא את התגובות פה.
בתור אחד שהלך לכיוון של מדעיים מדוייקים, אני מגלה שאי אפשר להיות אדם משכיל באמת ולא להכיר כמעט דבר ממה שדיברתם עליו.
למדתי הרבה מהתגובות, תודה

מנחם לס
מנחם לס
18 בפברואר 2015 23:52

וואללה שאני לומד דברים חדשים וחשובים באתר. בצעירותי (עד סיום התיכון) הייתי תלמיד גרוע כי הראש היה מלא בספורט וחתיכות. אני לא מבין כיצד התקבלתי לעתודה האקדמאית, אבל בטכניון כמה מרצים פתאום גילו לי עולם ומלואו, והמשכתי על ה-PH.D, אבל החמצתי את כל ה-LIBERAL ARTS שכה חשוב להשכלה הכללית!
אז אני למד מעט מהגולשים המצויינים.

עגל
עגל
19 בפברואר 2015 7:40
Reply to  מנחם לס

מסתבר שהרווחת שוב, אחד המגיבים כאן הוא חוקר מקרא שמתעסק בטקסטים עתיקים (עדיין פה). מי היה מאמין, לא רע, הא?

זנזור
זנזור
19 בפברואר 2015 0:29

הדאנק של אולדיפו הוא יותר קשה מהדאנקים של לוין.
כשמסתכלים בסלו מו רואים תנועה כמעט לא טבעית.
מה שמרגיז זה שלזאק לוין יכולות אדירות שלא ראינו אותם בתחרות.

john
john
19 בפברואר 2015 11:06

כמה נקודות זכות מקבלים אם קוראים את כל התגובות? 🙂

לגבי הדאנק: כאשר קובעים כללים סוביקטיבים ניתן למדוד ולתת תשובה סוביקטיבית אך מוסכמת על הכלל. ממתי מודדים, איזה חלק מודדים ואל מול מה מודדים. כנל לגבי סיום ההטבעה.

כיהיו תשובות ניתן לבצע מדידה.

אלי זחלוואי
אלי זחלוואי
19 בפברואר 2015 16:59

ואי ואי ואי כמה שאני מבואס שראיתי את זה רק עכשיו אחרי 200 תגובות ועכשיו בטח לא תענה לי או לא תקרא את זה כוסס אוחתול עארס…
אבל עדיין אני חייב להגיב.

היום סופית מנחם הוכחת כמה המוח שלך רקוב, כמה אתה א'הבל, לא כמו שרגילים להגיד "אבל" ולכתוב אהבל. אלא אהבל עם ה' מודגשת כמו שאומרים במבטא כבד.
אח אח פשוט נוטף ממך הטמטום, אני ממש משתגע ומקבל מכת עצבים חזקה מאוד שאני קורא אותך עוד מתווכח עם אנשים שדוברים אמת! ואתה מרמה את כולנו!
הדאנק של אולדיפו דאנק יפהייפה אולי לא הכי אסתטי כמו שk700, אבל איך ספרת שהוא 540, נדפק לך המוח או מה?
360 ברור (ואני לא מתייחס שהוא לא הסתובב בצורה ישרה אני נותן לו 360 בכיף), פשוט סיים אותו ברברס אחורי, אם היה מסיים מהצד הקרוב של הטבעת לא היית בכל חושב שזה 540 כמה שאתה חמור זה כבר לא אנושי…
ועכשיו אם אתה רוצה לראות מזה 540 אורגינלי,

https://www.youtube.com/watch?v=uRiTp71QH70

תפסיק להיות טיפש תפסיק!!! אתה פוגע לי בבריאות ואני אין לי כוח לזה, אני כבר לא יכול לקרוא פה באתר בגללך.